czwartek, 6 czerwca 2019

Nikon się rozkręca!


     Jeszcze wcale nie tak dawno Nikon niedomagał finansowo, wręcz przebąkiwano o upadku Żółtego Giganta. Ktoś w ogóle o tym pamięta? A to przecież było zaledwie rok temu. Wszystko zmieniło się nagle, oczywiście za sprawą Nikonów Z6 i Z7. Zostały one dobrze przyjęte przez fotografów, testerów, a co najważniejsze, przez rynek. Mają dobrą prasę, sprzedają się, i chyba właśnie to spowodowało, że Nikon szerzej i pewniej rozłożył skrzydła. Widać go znacznie częściej niż dawniej, także w formach tak konkretnych jak pokazy i warsztaty dla szerokiej publiczności lub stoiska na targach. Niedawne łódzkie Film Video Foto najlepszym tego przykładem.
     Ale dziś Nikon zaskoczył mnie inną formą reklamy. Okazał się być partnerem festiwalu See Bloggers startującego jutro – przypadkiem (przypadkiem?) też – w Łodzi. Widać Nikon lubi Łódź, no i blogerów. Wkładem Nikona w festiwal są warsztaty Kasi Będzińskiej (Minimaliv), miniwarsztaty i fotospacer prowadzony przez Michała Leję (Akademia Nikona) plus tradycyjne stoisko i prezentacja sprzętu Nikona.  Szkoda, że o tym festiwalu dowiedziałem się dopiero teraz, gdy rejestracja uczestników już daaawno zakończona. Wybrałbym się, a udział Nikona byłby dodatkową zachętą.
     A skoro już wspomniałem o tegorocznych targach Film Video Foto, dodam że odbyła się na nich prezentacja nowego ambasadora Nikona. To już (dopiero?) drugi Polak w gronie tak wyróżnionych, a jest nim fotograf ślubny Grzegorz Płaczek. Gratuluję! TU dwa słowa o nim i jego dotychczasowej pracy i osiągnięciach. Pierwszym z naszych był – i jest nadal – Adam Nurkiewicz, którego mam zaszczyt znać osobiście. On z kolei fotografuje sport – jeśli nie kojarzycie jego zdjęć, zajrzyjcie tu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz