czwartek, 14 maja 2020

Cena Canona R5? Strach się bać!

Źródło: Camera Warehouse
     Gdy w kwietniu pisałem na blogu o kolejnych objawionych cechach i parametrach Canona R5, napomknąłem o przewidywanej jego cenie. Czy raczej o czarnowidzach, a lepiej: czarnohumorystach, którzy wymyślili cenę 8K (dolarów) z filmowanie w 8K. 
     Nie mam pojęcia, czy idea ta dotarła do władców Canona, czy może sami z siebie to wyliczyli, ale ta suma okazuje się nie całkiem od czapy. Australijski sklep, Camera Warehouse, zaprezentował w swej witrynie EOSa R5 w towarzystwie ceny 10499 dolarów australijskich. To przekłada się co prawda na „zaledwie” 6700 dolarów amerykańskich, ale u nas po doliczeniu VATu, ceł i czego się jeszcze da, wyjdzie z tego suma niepokojąco zbliżona do tych 8K dolarów. Nadal mam nadzieję, że to mi się tylko śni.
[EDIT 26. 05. 2020:] W Canonie zdecydowali, że EOS R5 nie zabije ceną. Podobno ma ona nie przekroczyć 4000 USD. Miły gest Canona na Dzień Matki. No, w każdym razie tak wypadło.

4 komentarze:

  1. Niestety, trzeba będzie zapłacić "frycowe" za najnowszy krzyk mody 8K w EVIL-u. Prawdą jest też, że podzespoły do obsługi tak potężnego strumienia danych muszą być mocarne. I drogie przy okazji. Dlatego marzy mi się, niemożliwy z marketingowego punktu widzenia, R5 Lite, gdzie przy nietkniętych funkcjach zdjęciowych filmowałby powiedzmy w Full HD 50/60p. I wtedy okazałoby się że kosztuje góra 4000 USD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikon potrafił zrobić niefilmującego Df. Który zresztą jest do dziś w sprzedaży. Full HD, kto to kupi?! :-) Aż wstyd wyspecyfikować coś takiego.

      Usuń
  2. Porzadny traktor Steyr kosztuje ponad 250 tysiecy euro. Kupuje go ktos, kto taki raktor potrzebuje, zeby zarobic nim pieniadze. Porzadny aparat fotograficzny Canon kosztuje ............

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy porządny, to dopiero się okaże. Na razie wiadomo, że jest rekordowo wyspecyfikowany w wideo.

      Usuń