wtorek, 21 marca 2023

Koniec DPReview!


     Aż nie do wiary! Taka opoka, niemal ćwierć wieku sukcesów, a jednak nie dała rady. Znaczy nie tyle samo Digital Photography Review, a właściciel czyli Amazon. Już kilka miesięcy temu zapowiadał cięcia, ale wówczas bez szczegółów. Teraz wyszło na jaw, że do odstrzału idzie też DPReview. Widać biznesplan nie spiął się, a najlepszy istniejący portal branżowy okazał się niewartym dalszych starań.
     Znika portal od którego zawsze rozpoczynałem sprawdzanie co piszczy w fotograficznej trawie, który stanowił dla mnie podstawową zbiorczą bazę danych technicznych aparatów i obiektywów, którego „scenka testowa” była najważniejszym źródłem informacji o działaniu matryc aparatów, których sam nie miałem (jeszcze) okazji testować.
     I jeszcze jedna kwestia „wzorcowa”: oryginalny układ kolorów – ciemne tło, jasny tekst. Dla mnie, wychowanego na DPReview było oczywiste, że tak musi też wyglądać mój blog. I nawet trochę mi głupio, że foto-nieobiektywny istnieje, a dpreview wkrótce działać będzie już tylko w trybie read only. A i to nie wiadomo jak długo.
     Wielka szkoda! Widać po miłych niespodziankach typu „piekło zamarzło”, czyli pojawieniu się AF z detekcją fazy w Panasonicu, czy obiektywach Sigmy „pobłogosławionych” przez Nikona, mogą pojawiać się i smutne. Oby takich było jak najmniej!

4 komentarze:

  1. Piszą tam, że do 10 kwietnia mają działać. Co się może stać później ?
    Czy DPR było własnością Amazona i może być po prostu wyłączone i zniknie?
    Możliwa jest sprzedaż i nowy początek z nowym właścicielem ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielkie korporacje, jak Amazon, nie mają raczej skrupułów przed krokami ostatecznymi. Słupki mają niewłaściwe wysokości, budżet się nie spina: do piachu, może coś innego wypali. Szkoda dpreview, to była jedyna anglojęzyczna strona z której korzystałem regularnie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Przykra sprawa. Ale już wiele razy przekonaliśmy się, że świat nie chce stać w miejscu i być taki jak zawsze. Cieszę się, że Foto Nieobiektywny trwa na stanowisku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Amazon teoretycznie może strzelić focha i zamknąć stronę na amen. Podejrzewam jednak że będzie sobie wisiała niekonserwowana. Tak czy inaczej, będzie należała do Amazona, więc teoretycznie w każdym momencie może pojawić się oferta jej przejęcia.

    OdpowiedzUsuń