...coś się roi, może coś z tego będzie.
Zbliżają
się kolejne imprezy targowe – CES już na początku stycznia – więc plotek wysyp
spory.
Panasonic
planuje wrzucić filmowanie 4K do bezlusterkowca klasy podstawowej, a nie
wyższej. Ciekawe więc, czy następca GX7 pojawi się dopiero za jakiś czas z 4K,
czy już wkrótce bez niego.
Inni też nie próżnują...
Inni też nie próżnują...
Ten schemat mikroruchów matrycy pochodzi z Hasselblada, ale w Olympusie pewnie będzie to wyglądało podobnie. |
Wszystko
wskazuje na to, że w Olympusie E-M5 II rzeczywiście zagości 40 mln pikseli
tworzone matrycą 16 Mpx i szybko wykonanymi 8 przesuniętymi względem siebie
klatkami. Natomiast ani słowa o detekcji fazy na matrycy. To spore
niedociągnięcie, chyba że pojawi się rozwiązanie analogiczne do panasonicowego
DFD (Depth From Defocus). Premiera na targach CP+, czyli w lutym. A, ma się też
objawić nowa wersja superzooma 14-150 mm. Czekam na poprawę jakości obrazu na
długim końcu.
Chodzi po sieci prawdopodobna (mniej lub bardziej) specyfikacja przyszłego Nikona D7200. 24 Mpx, ekran odchylany na modłę D750, 6 klatek/s, bufor na 16 RAWów, WiFi, filmowanie bez 4K choć z możliwością zmiany przysłony podczas kręcenia. Jednym słowem to nadal nie jest spodziewany następca D300/s. Ale wyraźnie widać, że Nikon zostawia sobie miejsce na potencjalnego D400, czy też D9000, tak by on i D7200 nie przeszkadzały sobie na rynku. Bo skoro już Canon wypuścił EOSa 7D Mk II...
Nikon
opatentował obiektyw do pełnoklatkowego bezlusterkowca. O samym aparacie nic
jeszcze nie wiadomo, ale ów obiektyw to zoom 28-80/3,5-5,6. Już słyszę
komentarze: „5,6?! Błeee!!” Ale gdyby był malutki, to niby dlaczego nie?
Zanim
ujrzymy Sony A9 (pisałem już o nim), pojawi się APSowy A7000, czyli następca i
rozwinięcie NEXa 7. Najwyższy czas! Ogłoszony w polskim Sony na ostatnie dni
grudnia Stan Wysokiej Gotowości sugeruje, że A7000 zaprezentowany zostanie na
styczniowych targach CES, a nie lutowych CP+.
No to czekamy!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz