Nie cacanki – po pierwsze dlatego, że skoro obiecałem go
przetestować, to testuję. Nie cacanki – po drugie stąd, że już z pierwszych wykonanych
w podczas testu zdjęciach wynika wysoka klasa tego Tamrona. Poprzednik, w
nazwie różniący się jedynie brakiem „G2” był bardzo dobrym zoomem. Nie
idealnym, miejscami ustępującym topowemu Canonowi 70-200/2.8L IS II, z którym
go porównywałem LINK,
ale i tak miło mnie zaskoczył. Po drugiej generacji oczywiście spodziewam się
jeszcze lepszych wyników. Tym razem nie jest to test porównawczy, ale żeby
„Giedwójce” nie było nudno samej, dodałem jej do towarzystwa dwa firmowe
telekonwertery.
Testy, opisy, nowości sprzętowe, co się szykuje i co o tym wszystkim myślę. Bez autocenzury...
piątek, 28 kwietnia 2017
czwartek, 20 kwietnia 2017
Panasonic TZ90. Po cichutku, w cieniu Sony…
Źródło: Panasonic |
Kieszonkowy kompakt z zoomem >500 mm, RAWami i wizjerem?
Taki jest tylko jeden, a dokładnie jedna rodzina: panasonicowe Lumixy TZ.
Dawniej kolejne modele pojawiały się co roku w styczniu, ale tym razem premiera
przesunęła się na kwiecień. Lumixy TZ60, TZ70, TZ80 i wczorajsza premiera,
TZ90: wszystkie mają malutką matrycę 1/2,3 cala i obiektyw będący
odpowiednikiem małoobrazkowego 24-720 mm. Obiektyw oczywiście dość ciemny:
f/3.3-6.4. Ale czegóż spodziewać się po kieszonkowcu? W TZ90 matryca to już nie
zwykły CMOS, a BSI-CMOS i wykazać się może troszkę wyższą rozdzielczością: 20
Mpx, a nie 18 Mpx znane z poprzednika.
środa, 19 kwietnia 2017
A (jednak) 9, czyli wyścigówka Sony
Źródło: Sony |
Wbrew oczekiwaniom niektórych, zaprezentowana dziś najnowsza
„dziewiątka” Sony nie poszła w miliard pikseli matrycy, a w miliard klatek na
sekundę. Przetwornik, ma zaledwie 24 mln pikseli, ale to pionierska w pełnej klatce
konstrukcja „stacked CMOS”, czyli z elektroniką całkowicie schowaną za
elementami światłoczułymi. Stąd większa powierzchnia z której zbierane jest
światło, czego zalety są oczywiste. A klatek na sekundę mamy w seriach aż 20. Przy
tym seria może liczyć dobrze ponad 200 RAWów albo półtora raza tyle JPEGów.
Domyślam się, że po zmniejszeniu częstości serii, ich długość może być
ograniczona wyłącznie pojemnością karty. Gniazda kart SD są oczywiście dwa, oba
trzymają standard UHS-II. Ważne, że podczas zdjęć seryjnych obraz w wizjerze
nie ginie nawet na mikrosekundę.
poniedziałek, 17 kwietnia 2017
Uch, znowu nokaut Sigmy. Triumfator? 135/1.8 ART.
Źródło: Imaging Resource |
Podejrzewać należało, że zaprezentowana dwa miesiące temu Sigma 135 mm f/1.8 DG HSM ART będzie bardzo dobrym szkiełkiem. Ale że aż tak?! Test właśnie opublikowany przez Imaging Resource oznacza pojawienie się nowej definicji określenia „pozamiatać”. Sono-cajsy, Cajsy prawdziwe, Nikkory DC, a nawet bogom równa stotrzydziestkapiątkaL, spadają z cokołów jak gruszki i pędzą schować się w ciemnych kątkach.
Zresztą trudno im się dziwić, a ja nie będę dłużej trzymać was w napięciu. Zajrzyjcie na Imaging Resource: LINK
środa, 12 kwietnia 2017
Nikon D7500. Super… plus łyżka dziegciu
czwartek, 6 kwietnia 2017
Ciekawiej i jeszcze bardziej filmowo – łódzkie targi Film Video Foto
Zeszłorocznymi targami byłem nieco rozczarowany LINK,
ale obecne, jubileuszowe, dwudzieste, prezentują się bardziej interesująco. W każdym
razie w moich oczach. Nieco przywiędła ich gałąź albumowo-prezentacyjna, choć
może tylko, z braku mojego zainteresowania, jakoś nie trafiła mnie ona w oko.
Za to działka filmowa rośnie w siłę, a co ważne, zaczyna wyróżniać się mocno
profesjonalnym charakterem prezentowanych produktów i usług. W przeciwieństwie
do branży foto.
Subskrybuj:
Posty (Atom)